45-plusser koopt liever A-merken

Mensen tussen de 45 en 65 zijn een belangrijker doelgroep voor de supermarkt dan men dacht. Het blijkt dat deze groep veel geld aan A-merken uitgeeft in de supermarkt.

Terwijl de meeste consumenten in de periode 2006-2011 in de supermarkt 2,9% minder geld aan A-merken spendeerden, gaven 45- tot 65-jarigen met kinderen bijna 4% meer geld uit aan deze merken en 45- tot 65-jarigen zonder kinderen ruim 9% meer. Dat blijkt uit onderzoek van GfK Panel Services.

Mensen in deze leeftijdscategorie zijn meer dan jongere generaties zijn opgevoed met het idee dat merken voor de beste kwaliteit staan. Zij zijn dus loyaler aan merken. Fabrikanten en supermarkten zouden er dus goed aan doen meer reclame voor deze doelgroep te verzinnen. Nu zijn die vooral gericht op jonge gezinnen met kinderen.

Bron: Foodholland

 

Lees ook:Megasupermarkten redding voor A-merken
Lees ook:Huismerk 35% goedkoper
Lees ook:Unilever laat van zich horen
Lees ook:A-merken in de problemen
Lees ook:Crisis bedreigt A-merken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.