AH goedkoper dan Lidl

Als je AH-Basic producten koopt, ben je maar liefst 14,7% minder geld kwijt dan bij Lidl!  AH-Basic vervangt het budgethuismerk Euroshopper van Albert Heijn. 

Dirk van den Broek is met zijn budgetmerken 4,5% duurder dan de Albert Heijn , maar goedkoper dan de Lidl dus.

AH en Dirk maakten afgelopen weken veel reclame voor hun budgetmerken. Uit cijfers van GfK blijkt dat de verkoop van deze basisproducten binnen het totale huismerkpakket onder druk staat. In het derde kwartaal van vorig jaar hadden ze nog omzetaandeel van 6,5% binnen de totale huismerkverkopen, in dezelfde periode van dit jaar is dat teruggelopen naar 6,0%. Het totale omzetaandeel van huismerken is afgelopen jaar wel fors gegroeid van 44,3% naar 45,6%.

Levensmiddelenkrant vergeleek de prijzen van een mandje van achttien producten. Bij Albert Heijn ging het daarbij vrijwel uitsluitend om AH Basic-producten, bij Dirk van den Broek om een mix van C-merken, fancy labels en “1 de Beste”-huismerkproducten.

Bij AH is de klant voor dit pakket 19,76 euro kwijt. Aan de kassa van Dirk van den Broek moet voor vergelijkbare producten 20,65 euro worden betaald. Lidl rekent opgeteld 22,66 euro voor een tas met vergelijkbare producten.

 

Bron/Verder lezen: Marketingtribune

Lees ook:Dirk in de min
Lees ook:Amsterdam is eindelijk aan de beurt
Lees ook:Euro Shopper van AH verdwijnt
Lees ook:Fair trade boert goed
Lees ook:Dirk springt in op ruzie AH en Vrumona

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.