Dirk in de min

Dirk van den Broek heeft het afgelopen halfjaar een flink deel van zijn marktaandeel ingeleverd. Berekeningen van Distrifood laten zien dat Dirk, Bas en Digros ongeveer 78 miljoen euro aan omzet verloren zijn. Dat moeten ze toch gevoeld hebben denk ik.

Het marktaandeel van de drie Dirk-formules daalde in de eerste helft van dit jaar in vergelijking met dezelfde periode in 2007 van 4,44 procent naar 4,18 procent. Dit komt neer op ongeveer 15.000 euro minder omzet per winkel als wordt uitgegaan van een gelijke marktomzet.
Lidl, Em-Té en Jumbo hebben afgelopen jaar goed gedraaid.C1000, Aldi, Super de Boer en Dirk van den Broek doen toch ergens iets verkeerd op basis van deze cijfers. Albert Heijn heeft geen toestemming gegeven voor publicatie van de gegevens, waardoor hier weinig over te melden is.

Lees ook:Lidl en AH in de lift
Lees ook:1,3 miljard euro in Jumbo’s pocket
Lees ook:Dirk springt in op ruzie AH en Vrumona
Lees ook:AH goedkoper dan Lidl
Lees ook:Verkeerde berekening rond omzet Dirk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.