Wat is de trend in de supermarkt? Je kunt scoren als je een link legt tussen voeding, schoonheid en gezondheid. Avocado is heel goed voor je huid. Maar een twix? →
Categorie: "Voedingsindustrie en supermarkt"
Supermarkten verkopen 1 miljard aan biologisch voedsel
We hebben vorig jaar meer dan 1 miljard euro uitgegeven aan biologische voeding. →
Douwe Egberts wint het Gouden Windei
Natrena Stevia Kristalpoeder van producent Douwe Egberts is de winnaar van het Gouden Windei 2013, de prijs voor het meest misleidende product. Op de voet volgt Albert Heijn met zijn puur&eerlijk Zalm in bladerdeeg. →
Plus laat leveranciers opdraaien voor prijzenoorlog
Supermarktketen Plus wil dat haar leveranciers opdraaien voor het inkomstenverlies door de prijzenoorlog. Albert Heijn is begonnen met het drastisch verlagen van prijzen, dat leidt tot een prijzenoorlog tussen de supermarkten. →
AH stuurt aan op prijzenoorlog
Albert Heijn gaat de prijzen van duizenden producten volgend jaar structureel verlagen om haar marktaandeel te laten stijgen. Maar komt een prijzenslag tussen supermarkten ons ten goede? →
App voor E-nummers
Wat zit er in die ontbijtkoek die je in je mandje gooit? Een nieuwe app om e-nummers te checken vertelt het je. →
Becel moet cholestesterolverhaal aanpassen
De Europese Commissie (EC) heeft bepaald dat de verpakking van voeding met een cholesterolverlagende werking vanaf februari 2014 moet melden dat de producten niet bedoeld zijn voor mensen met een normaal cholesterolgehalte. →
Alles over E-nummers en etiketten
Een boek waar je alles over E-nummers en etiketten kunt vinden. Een handig hulpmiddel als je meer wilt weten over je eten. →
Nieuw logo en verpakking van roosvicee
Het nieuwe logo van roosvicee is geïnspireerd op het logo uit de jaren’50, met vrolijke gekleurde letters. →
Red Bull gevaarlijk voor kinderen
Energiedrankjes van producenten als Red Bull zijn razend populair – met name bij kinderen en jongeren. Vooral de populaire ”shots” van dit merk zijn gevaarlijk voor kinderen en jongeren. →