AH stuurt aan op prijzenoorlog

ah-logoAlbert Heijn gaat de prijzen van duizenden producten volgend jaar structureel verlagen om haar marktaandeel te laten stijgen. Maar komt een prijzenslag tussen supermarkten ons ten goede?

Volgens supermarkt deskundigen niet. Vooral A-merken trekken klanten, dus verwacht wordt dat deze goedkoper worden. Maar de prijsdaling bij A-merken zal ten koste gaan van de kwaliteit en prijzen van andere producten.

Ook hebben supermarkten afgesproken onze voeding gezonder te maken, door bijvoorbeeld minder zout en vet toe te voegen. Onder deze afspraken kunnen ze niet zomaar uit. Toch is het afwachten of Ahold en andere supermarkten zich, als er een prijzenoorlog komt, nog aan die afspraken houden.

bron:vmt

Lees ook:Plus laat leveranciers opdraaien voor prijzenoorlog
Lees ook:Dirk niet duurder door verpakkingstax
Lees ook:Varkensvlees in de supermarkt diervriendelijker
Lees ook:Jumbo pest AH
Lees ook:AH: kwaliteit agf moet omhoog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.