Megasupermarkten redding voor A-merken

Ik meen me te herinneren dat AH het niet zag zitten om megasupermarkten te beginnnen. Dat had iets te maken met het feit dat we daarvoor in een te klein landje wonen. Toch zouden dergelijke supers een uitkomst zijn voor A-merken.

Fabrikanten van A-merken zouden namelijk meer mogelijkheden krijgen om te innoveren, wanneer het aantal megasupermarkten in Nederland groeit. Op zich is dat logisch, omdat kleine supermarkten inderdaad niet gaan voor de producten die het wellicht minder goed zullen doen dan de bekende toppertjes. Het lijkt me dan ook minder aantrekkelijk om te investeren in nieuwe producten. Het streven naar de laagste prijs doet innovatie op dit moment de das om. Nederland  staat dan ook op een lage plek als het gaat om innovatie in de voedselketen.

Volgens Jan-Willem Grievink van kenniscentrum FoodService Instituut Nederland, is de komst van meer megasupermarkten onontkoombaar. ‘We willen liefst zo veel mogelijk spullen onder een dak. Dat scheelt tijd en geld over het algemeen. En het assortiment is breder.’ Ik wacht het nog even af.

Bron: De Pers

Lees ook:Nieuw: de supermarkt-outlet
Lees ook:Weinig nieuws op de plank
Lees ook:Proef met lokaal
Lees ook:Jumbo pest AH
Lees ook:Alwéér nieuw brood

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.