Crisis bedreigt A-merken

Een aantal A-merken dreigt tijdens de recessie het slachtoffer te worden van de bezuinigingsdrift van consumenten. Het gaat hierbij met name om Nestlé, Coca-Cola, Uniekaas, Red Band, Heineken en Honig. Dat blijkt uit een zogenoemd crisisonderzoek van GfK onder ruim 6000 consumenten.

GfK onderzocht welke merken vanwege de crisis dreigen te worden vervangen door goedkopere concurrenten. Met name de eerdergenoemde A-merken vallen binnen deze groep. Grolsch, Becel, Verkade, Karvan Cevitam, Liga, Appelsientje en Bertolli zijn daarentegen A-merken die zich minder zorgen hoeven te maken. Zij worden volgens het GfK gekocht door ‘crisisongevoelige’ consumenten. De mensen met geld dus.

Het GfK meldt verder dat ongeveer 20 procent van de Nederlanders stevig bezuinigt op boodschappen, kleding en financiële zaken. Er wordt vooral bespaard op verse aardappelen, vis en producten als deodorant, tandpasta en cosmetica. Ook groente en fruit zijn minder in trek. Zoutjes, nootjes en pizza’s juist populairder geworden. Gemak en lekker voert blijkbaar de boventoon.

Bron: Distrifood

Lees ook:Slechte vooruitzichten voor A-merken
Lees ook:45-plusser koopt liever A-merken
Lees ook:Huismerk doet het goed door crisis
Lees ook:Op zondag open loont
Lees ook:Zondagsomzet levert steeds meer op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.