Slechte vooruitzichten voor A-merken

De beurs laat zien welke merken en bedrijven het goed doen. Wat de ene dag een succesvolle organisatie is, kan de dag erna alweer oud nieuws zijn. uni 

De koersval van voedingsproducenten van vorige week op de beurs duidt op slechte vooruitzichten voor de fabrikanten. Danone moest zelfs 5 procent van de koers inleveren. Het bedrijf verlaagde donderdag zijn jaarlijkse omzetgroei voor de komende drie jaar, nu blijkt dat consumenten blijven bezuinigen op boodschappen. Door het heersende pessimisme deden beleggers gisteren hun aandelen Unilever, Nestlé en Danone direct van de hand.

De situatie lijkt er de komende tijd niet beter op te worden voor de fabrikanten, ook al is de recessie in Nederland officieel voorbij. Uit een onderzoek van Marketresponse blijkt dat 40 procent van de consumenten goedkopere producten koopt uit onzekerheid over hun eigen financiële situatie. Een kwart van de Nederlanders gaat ervan uit dat het gezinsinkomen in het komende jaar afneemt. Dat lijkt me geen verkeerde gedachte, ook al lijkt het economisch gezien iets beter te gaan.

Bron: Distrifood

Lees ook:Danone irriteert zich aan Wahaha
Lees ook:Middelgrote supermarkt in het rood
Lees ook:Nestlé bronwater doet het goed
Lees ook:Prijzen vergelijken in de supermarkt
Lees ook:Zwaargewonde bedrijfsleider weer uit coma

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.