Huismerk doet het goed door crisis

A-merken blijven relatief duurder dan goedkopere huismerken. Logisch dan ook dat veel mensen zijn overgestapt op deze producten nu het financieel een stuk minder gaat.

Maar liefst 60 procent van de Nederlanders is vanwege de huidige economische crisis overgestapt van A-merken naar relatief goedkopere huismerken of denkt dit te gaan doen. Dit blijkt uit een onderzoek onder 553 Nederlanders. Ik vind het apart om telkens weer te zien hoeveel effect de geldmarkt heeft op ons gedrag. Ook in de supermarkt blijft dit naar voren komen.

Uit het onderzoek komt bijvoorbeeld ook naar voren dat 51 procent van de ondervraagden overgestapt naar een goedkopere supermarkt, of denkt dit te gaan doen. Men maakt zich ook massaal zorgen over de kreditcrisis en geeft minder geld uit aan extra's. Grote uitgaven wordt door 60% van de mensen uitgesteld en veel mensen kopen weer goedkope varianten van producten waarvan ze eerst de duurdere, meer verantwoorde variant in huis haalden.

Bron: Distrifood

Lees ook:Huismerk 35% goedkoper
Lees ook:Kwaliteit huismerk bepaald keuze voor supermarkt
Lees ook:Crisis bedreigt A-merken
Lees ook:C1000-klant laat biogroente links liggen
Lees ook:A-merken kelderen in prijs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.