C1000-klant laat biogroente links liggen

Wat is het verschil tussen mensen die bij C1000 hun boodschappen doen en mensen die naar Albert Heijn of Super de Boer gaan? Ik zou het je niet kunnen vertellen.   aubergine 

Toch is er in ieder geval één verschil: klanten van AH en SdB kopen veel vaker biologische groente dan de mensen die naar C1000 gaan. Dat vind ik erg vreemd. Klanten van C1000 kopen gemiddeld minder dan één keer per half jaar biogroente.

Uit het onderzoek  van het Productschap Tuinbouw komt verder naar voren dat bijna de helft van de consumenten niets opheeft met biologische groente. 43 procent koopt nooit biogroente. Van de 2.200 respondenten gaf 43 procent aan biologische groente te duur te vinden. Enkele ondervraagden hebben zelfs een serieuze afkeer van biologische producten. Ik wil er nog wel een vragenlijstje tegenaan gooien om erachter te komen wat daar dan de reden van is.

Bron: Distrifood

Lees ook:Biologisch te duur
Lees ook:Helft Nederland vindt AH te duur
Lees ook:Lokale voeding is leuk, maar moet wel goedkoper
Lees ook:Kwaliteit huismerk bepaald keuze voor supermarkt
Lees ook:Hoop voor goedkopere bio-producten

Eén reactie op “C1000-klant laat biogroente links liggen

  1. Norbert

    De brond Distrifood klopt. Die verwijst naar het Agrarisch Dagblad c.q. Productschap Tuinbouw – bij beide is niets te vinden op de sites, terwijl het zo’n aardig gegeven is/lijkt.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.