A-merken in de problemen

Heeft u de laatste tijd nog eens naar een A-merk gezocht in de Albert Heijn? Ik was op zoek naar Tempo zakdoekjes. Zelfs in die grote vestiging was geen Tempo te vinden.

Normaal gesproken vind ik dat geen probleem en pak ik het AH merk, dat natuurlijk in overvloed aanwezig is. Maar nu begon ik me er opeens aan te irriteren. Gewoon omdat ik geen keus had. Het verbaast me dan ook niks dat maar liefst 25% van de A-merken uit de schappen dreigt te verdwijnen als de fabrikanten de komende jaren niet fors investeren in hun merken en assortimenten.

Uit een onderzoek van Rabobank, EFMI Business School en FoodService Instituut Nederland blijkt dat ongeveer de A-merken op dit moment te weinig functionele én emotionele meerwaarde heeft ten opzichte van het huismerk. Kortom: er is werk aan de winkel als we de komende jaren wél nog een keus willen hebben.

Bron: Distrifood

Lees ook:Megasupermarkten redding voor A-merken
Lees ook:Kerst geen tijd om te bezuinigen
Lees ook:‘Euroweken C1000 wanhoopsoffensief’
Lees ook:‘Prijsverschil Jumbo wordt kleiner’
Lees ook:Amsterdam is eindelijk aan de beurt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.