‘Prijsverschil Jumbo wordt kleiner’

Althans, dat zegt Dick Boer, directeur van Albert Heijn. En het verschil zal het komende jaar alleen nog maar kleiner worden.   ah2 

Dat zegt Boer in het FD. Hij geeft aan dat het bedrijf van plan is om ‘gewoon zijn strategie voort te zetten’. ‘Prijs is echter geen onderscheidende factor meer. Wij willen ons onderscheiden met service en kwaliteit.’ Dat neemt niet weg dat Albert Heijn zal toestaan dat Jumbo omzet afsnoept van AH-winkels die nu in de buurt van Super de Boer zijn gevestigd. ‘Niemand laat het toe om marktaandeel in te leveren.’

Jan-Willem Grievink, directeur van het Foodservice Instituut Nederland, rekent erop dat AH nog meer prijzen gaat verlagen. ‘Dan ontstaat er weliswaar druk op de marges, maar dat is vooral lastig voor de combinatie Jumbo, Super de Boer en C1000.’ AH zal actie moeten ondernemen om marktaandeel te behouden. Er komt een punt dat ze moeten ingrijpen en ik heb het idee dat ze de hete adem van Jumbo behoorlijk voelen.

Bron: Distrifood

Lees ook:‘Groei Jumbo lokt AH in prijsgevecht’
Lees ook:Kans op nieuwe prijzenoorlog
Lees ook:Groeicijfers als twistpunt
Lees ook:Jumbo rekent op aandeelhouders AH
Lees ook:Proef met lokaal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.