Groeicijfers als twistpunt

Stagnerende cijfers zijn kennelijk geen goed nieuws. Mij persoonlijk interesseert het vrij weinig, maar Jumbo is ervan overtuigd dat het marktaandeel van de formule nog steeds toeneemt en wil dit ook zo presenteren naar de buitenwereld. Distrifood beweert gegevens te hebben die juist zeggen dat de groei van Jumbo tot stilstand is gekomen. Kennelijk heeft Jumbo daar problemen mee.

Volgens Distrifood blijft het marktaandeel van Jumbo stabiel op zo'n 4,8%. Jumbo spreekt dit in een persbericht officieel tegen en zegt voor het eerst op 5% te zitten.

De financieel directeur van Jumbo zegt dan ook dat de groei van Jumbo zich onverminderd voortzet. Er wordt wel toegegeven dat de uitbreiding van het Jumbo imperium trager verloopt dan was voorzien: het aantal winkelopeningen is naar beneden bijgesteld. Dit is echter alleen uitstel en geen afstel, zegt het bedrijf.

 

Lees ook:‘Prijsverschil Jumbo wordt kleiner’
Lees ook:Jumbo rekent op aandeelhouders AH
Lees ook:Verkeerde berekening rond omzet Dirk
Lees ook:Bijeen zoekt nog naar kapitein
Lees ook:Jumbo ziet het wel zitten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.