Kans op nieuwe prijzenoorlog

Volgens supermarktdeskundige Jan Willem Grievink begint Albert Heijn dit jaar misschien wel een nieuwe prijzenoorlog. Grievink deed deze voorspelling op radio 1. Albert Heijn wil volgens de expert af van zijn groeiend dure imago.

Bepaalde producten zoals zuivel, olie en graan worden bovendien steeds duurder. Deze producten moeten qua prijs in de winkel dus omhoog en om klanten te blijven trekken zal er hier en daar een flinke prijsknaller tevoorschijn moeten worden gehaald.

Zoals bij elke prijzenoorlog, valt er altijd weer een slachtoffer. De laatste keer was dit Laurus. Ditmaal zal een supermarktformule die qua prijs, kwaliteit en imago in de middenmoot valt de grootste klappen krijgen, denkt Grievink.  

Toch hoeven we niet meteen de zakdoek erbij te pakken, want supermarkten zijn beter voorbereid op een dergelijke concurrentiestrijd dan wij denken. Nu nog steeds worden veel producten namelijk onder de inkoopprijs verkocht: maar liefst 300 elke maand. Dus een beetje meer of minder voor een ander product zal voor de supermarkten niet meteen de ondergang betekenen. 

Lees ook:Plus laat leveranciers opdraaien voor prijzenoorlog
Lees ook:AH neemt positie in
Lees ook:Met AH naar de boer
Lees ook:C1000 begint prijzenoorlog
Lees ook:Jumbo ziet het wel zitten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.