Eigen merk producten bereiken nieuw record

Het verkoopvolume van private labels in Nederlandse supermarkten is voor het eerst boven de 25 procent gestegen. In 2008 steeg het volumeaandeel met 2 procentpunt naar 25,3 procent.   

Het is voor de derde achtereenvolgende jaar dat huismerken in Nederland hun volumeaandeel hebben zien stijgen. In waarde uitgedrukt groeide het marktaandeel van private labels in 2008 naar 23,8 procent, een plus van 2,4 procentpunt ten opzichte van een jaar eerder.

Productgroepen waarin huismerken een flinke groei doormaakte zijn onder meer koelvers gebak, diepvriesdesserts, koelverse vis, schoonmaakmiddelen, salades, verpakte olijven en bepaalde medicijnen. Nederland is op het gebied van huismerken nog een Europees ontwikkelingsland. In landen als Groot-Brittannië, België, Duitsland en Zwitserland ligt het marktaandeel fors hoger. AH kan dus nog even verder investeren in meer producten, voor zover de consumenten daar blij mee zijn.

Bron: Distrifood 

Lees ook:Supermarkten zetten in op huismerk
Lees ook:Grolsch succesvol met nieuwe groene flesje
Lees ook:Huismerken duurder
Lees ook:Unilever boost de verkoop van producten
Lees ook:50% van de omzet door huismerk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.