Dat huismerken fijn kunnen zijn, dat weten de meeste mensen wel. Maar dan vooral omdat huismerken goedkoper zijn de a-merken. Nu dan het deprimerende bericht: dat goedkope gaat niet lang meer duren.
Huismerken schijnen onnodig goedkoop te zijn. Lucien van de Hoeven van het GfK zei dit onlangs op het congres Private Label versus Merkartikel. Het GfK heeft namelijk een analyse gedaan naar Nederlandse huismerkverkopen. De verkoop van huismerken ligt redelijk hoog, dus als de prijs iets stijgt zal de verkoop niet gigantisch dalen en zal er toch nog een goeie winst uitkomen, dat is het idee.
Leuk voor de supermarktbedrijven, voor ons klanten iets minder tof nieuws. Maar misschien valt de prijsverhoging mee, als deze inderdaad ingevoerd wordt. We zullen het afwachten.
Zie: http://www.foodholland.nl/nieuws/artikel.html?id=84241
Lees ook:Campina verstoot huismerken
Lees ook:Verkoop bio groeit
Lees ook:Weg met bacteriedrankjes
Lees ook:Supermarkten zetten in op huismerk
Lees ook:Huismerken aan kop in de folders