50% van de omzet door huismerk

Albert Heijn is de marktleider onder de supermarkten in Nederland. Maar liefst 50% van de omzet van AH is afkomstig uit de verkoop van huismerken.  

Volgens topman Dick Boer bestaat het assortiment van AH, inclusief de versproducten, voor meer dan de helft uit huismerken. Zonder de versproducten is dit 30%. Nog altijd behoorlijk veel vind ik.

Doel van AH is een groter marktaandeel op te bouwen. Op dit moment is dat zo'n 30%. Om dit te bereiken wil het concern zich minder focussen op de marges die worden behaald met de verkoop van producten. Hieruit kan ik alleen maar opmaken dat wij daar als consument van zullen profiteren, omdat de prijzen dan niet (te) veel zullen stijgen.

Lees ook:Huismerken duurder
Lees ook:Supermarkten zetten in op huismerk
Lees ook:Jumbo pest AH
Lees ook:AH boert nog altijd goed
Lees ook:Jumbo geeft prijsgarantie op vers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.