In Amerika schijnt het een groot succes te zijn: een zogenaamde demonstratiesupermarkt. Het doel lijkt me duidelijk: A-merken verkopen, en dan natuurlijk wel de merken van Unilever.
Het concept schijnt zo goed te werken, dat supermarkten geen enkele reden meer hebben om huismerken in de schappen te zetten, aldus topman Paul Polman van Unilever. Binnen het concept maakt Unilever onder meer gebruik van virtuele, driedimensionale winkelervaringen.
Polman vindt de dreiging van huismerken verder schromelijk overdreven. Het tempo waarin eigen merken marktaandeel afpakken van A-merkfabrikanten zoals Unilever neemt volgens de topman juist af. Niks aan de hand, lijkt de boodschap te zijn. Ik heb zo mijn twijfels, maar ik gun het ze wel.
Bron: Distrifood
Lees ook:Unilever is blij met crisis
Lees ook:Unilever laat van zich horen
Lees ook:Unilever licht actie toe
Lees ook:Unilever zet in op nieuwe succesverhalen
Lees ook:Unilever zit in zwaar weer