Eigenlijk hoopte ik dat de economische crisis een einde zou maken aan de riante bonussen van diverse mensen aan de top van diverse bedrijven. Ik hoor dan ook steeds vaker dat er minder geld wordt uitgekeerd en dat is een goede zaak. Ahold doet het helaas anders. →
Categorie: "Zakelijk supermarktnieuws"
AH breekt door omzetgrens heen
Er is niet voor niets zoveel te doen geweest over Albert Heijn de afgelopen tijd. Het concern blijft immers maar uitbreiden en is steeds moeilijker te vermijden door de gemiddelde consument die de uitdaging aan wil gaan en een andere supermarkt wil opzoeken. →
Omzet supermarkt blijft stijgen
De supermarktomzet is in januari 2009 (week 1-5) met 6 procent gestegen in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. De supermarkten doen het dus nog steeds onverminderd goed. →
Ahold en AH in de plus
Er worden de komende tijd weer allerlei cijfers gepubliceerd. Voor de meeste bedrijven zullen ze niet heel denderend zijn, maar Ahold mag volgens mij niet klagen. →
Goede opbrengt voor supermarkten
Ondanks de kredietcrises mogen de supermarkten niet klagen over de uitgaven die we massaal hebben gedaan rond de kerstdagen. Ik heb de supermarkten rond die tijd zoveel mogelijk vermeden, maar gezien de omzet is het lekker druk geweest. →
400 C1000 filialen verdienen schijntje
Als ik even terugdenk doet C1000 het volgens mij best aardig qua geldverdienen. Toch is bekend gemaakt dat het afgelopen kwartaal de winst dramatisch veel lager is dan dezelfde periode vorig jaar. Toch is C1000 niet verbaasd.
Unilever trekt zich niks aan van de crisis
Bedrijf na bedrijf ziet zijn omzet dalan en stelt zijn winstvoorspelling bij voor de komende tijd. Gisteren presenteerde Unilever, net voor de beurs openging, de cijfers van het derde kwartaal van 2008.
Omzet C1000 daalt én stijgt
C1000 doet het over het algemeen nog steeds goed. Het bedrijf maakte afgelopen donderdag wat resultaten bekend over het afgelopen 3e kwartaal. Schuitema geeft echter niet alle resultaten vrij zodat er geen goed beeld is van de prestaties van iedere winkel op zich.
And the winners are…
Op het nieuws hoor je voornamelijk dramatische verhalen over welk bedrijf er nu weer in de problemen is door de wereldwijde financiële crisis. Toch moeten er ook ondernemers zijn die garen spinnen bij het hele gebeuren. Ik hoorde laatst al dat de verkoop van brandkasten explosief was gestegen en ook op supermarktgebied is vast nog wel winst te halen.
Aantal kassabonnen teken aan de wand
Het kon ook eigenlijk niet anders met de financiële crisis waar we dagelijks mee worden geconfronteerd: de winst van de supermarkten vlakt af. De cijfers spreken voor zich, maar er wordt naar meer dan de inkomsten gekeken.