Op het nieuws hoor je voornamelijk dramatische verhalen over welk bedrijf er nu weer in de problemen is door de wereldwijde financiële crisis. Toch moeten er ook ondernemers zijn die garen spinnen bij het hele gebeuren. Ik hoorde laatst al dat de verkoop van brandkasten explosief was gestegen en ook op supermarktgebied is vast nog wel winst te halen.
In Amerika is dat al duidelijk zichtbaar. De massale keten Wal-Mart zag zijn inkomsten in september met 2.4% stijgen ten opzichte van vorig jaar. Iets minder dan door de analisten was voorspeld, maar het bedrijf is er tevreden mee.
Ik heb tot nu toe alleen gelezen dat mensen meer naar verschillende supermarkten gaan om wat geld te besparen, maar ik verwacht dat ook hier de zogenaamde discounters als Lidl en Aldi hun omzetten zullen zien stijgen als gevolg van de hernieuwde zuinigheid van de gemiddelde Nederlander.
Bron: Distrifood
Lees ook:Chocola vanaf deze maand duurder
Lees ook:AH breekt door omzetgrens heen
Lees ook:Supermarkten verkopen 1 miljard aan biologisch voedsel
Lees ook:Rooskleurig toekomstbeeld Ahold
Lees ook:Unilever trekt zich niks aan van de crisis