AH breekt door omzetgrens heen

Er is niet voor niets zoveel te doen geweest over Albert Heijn de afgelopen tijd. Het concern blijft immers maar uitbreiden en is steeds moeilijker te vermijden door de gemiddelde consument die de uitdaging aan wil gaan en een andere supermarkt wil opzoeken.

Het bedrijf heeft de omzetgrens van 9 miljard vorig jaar doorbroken. Volgens moederconcern Ahold komt dit door de ombouw van C1000-supermarkten en een identieke omzetgroei van 9,2 procent.

In een toelichting zegt AH-directeur Dick Boer dat hij tevreden is over het resultaat. ‘We merkten vorig jaar nog niets van de recessie en in de eerste acht weken van dit jaar is dat beeld ongewijzigd’, aldus Boer tegen Radio 1. Het bedrijf spreekt toch geen verwachting uit over dit jaar.

Bron: Distrifood

Lees ook:Omzet supermarkt blijft stijgen
Lees ook:‘Prijsverschil Jumbo wordt kleiner’
Lees ook:Omzetgroei supermarkten minder dan 1%
Lees ook:AH staat stil
Lees ook:Jumbo benoemt ex-AH’er in directie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.