Omzet supermarkt blijft stijgen

De supermarktomzet is in januari 2009 (week 1-5) met 6 procent gestegen in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. De supermarkten doen het dus nog steeds onverminderd goed.

De omzetgroei in januari 2009 is met name gerealiseerd in de eerste twee weken van januari 2009. Week 1 liet een omzetgroei zien van 12 procent, mede doordat ‘oud en nieuw’ gunstig viel. In week 2 profiteerden de supermarkten in het weekend van het schaatsgebeuren. Consumenten kozen in dat weekend voor one-stop shopping in de supermarkt (8,2 procent omzetgroei) ten koste van de speciaalzaken. In de weken 3-5 lag de omzetgroei beduidend lager (3,4 procent).

Volgens het GfK is de voetbalplaatjesactie van Albert Heijn inmiddels succesvoller dan de actie rond de smurfen (begin 2008) van de marktleider. Ik vind het echt knap dat AH het telkens weer voor elkaar krijgt zo’n succevolle actie te ontwikkelen. Applaus voor het marketing team van het bedrijf.
Bron:  Distrifood

Lees ook:Albert Heijn heeft geen Smurfen meer
Lees ook:Gratis boodschappen populairder dan ooit
Lees ook:Omzetgroei supermarkten minder dan 1%
Lees ook:AH verbaast over Hamsteractie
Lees ook:Voetbalactie beter dan Wuppies

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.