Voetbalactie beter dan Wuppies

De voetbalplaatjesactie is beter voor het imago van Albert Heijn dan de actie rond de wuppies van een aantal jaren geleden. Althans, volgens hoogleraar marketingonderzoek Tammo Bijmolt aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Het doet de supermarktketen volgens Bijmolt goed om wat ‘volkser’ te lijken en de loyaliteit van mannelijke consumenten te stimuleren. Ik begrijp niet echt waarom de Wuppies dat niet zouden doen. De achtergrond was immers het WK en dat is toch echt een mannending.

 
De vakgroep van Bijmolt gaat de komende jaren onderzoek doen naar het effect van korte termijnacties als het tijdelijk weggeven van voetbalplaatjes en plakpoppetjes. Nog niet eerder is volgens de Groningse universiteit vastgesteld welke acties het meeste succes hebben en of de klanten ook na de actie trouw blijven aan de winkel. Dat lijkt me wel interessant om te onderzoeken, ook voor AH zelf. Een tijdelijke omzetboost is natuurlijk de insteek, maar een lange termijn effect zullen ze waarschijnlijk ook wel waarderen.
 

Lees ook:Milieudefensie schort actie op
Lees ook:1 euro actie C1000 krijgt navolging
Lees ook:C1000 heeft eigen wuppie
Lees ook:3 halen, 2 betalen levert supermarkt weinig op
Lees ook:Reclamemakers verwezenlijken jongensdroom

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.