Aantal kassabonnen teken aan de wand

Het kon ook eigenlijk niet anders met de financiële crisis waar we dagelijks mee worden geconfronteerd: de winst van de supermarkten vlakt af. De cijfers spreken voor zich, maar er wordt naar meer dan de inkomsten gekeken.

Ondanks de stagnatie in de winst van de supermarkten, groeit de omzet nog steeds. De totale supermarktomzet is in september met 4,6 procent gestegen in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. In de maand september (week 36-39) is de totale supermarktomzet gestegen van 2,18 miljard euro (september 2007) naar 2,28 miljard euro (september 2008). Dit blijkt uit onderzoek van GFK.

De oorzaak is natuurlijk de toenemende zuinigheid van mensen in de supermarkten, nu het allemaal wat minder gaat. Blijkbaar wordt er ook gekeken naar het aantal kassabonnen om te zien hoe het staat met de klantentrouw. Een toename wijst erop dat klanten naar meerdere winkels gaan om daar te profiteren van de aanbiedingen.

Bron: Elsevier Retail

Lees ook:Supermarkten steeds rijker
Lees ook:Omzetgroei supermarkten minder dan 1%
Lees ook:Coca Cola mag niet klagen
Lees ook:Plus scoort goed met 1,71 miljard
Lees ook:Super de Boer trekt zichzelf weer uit het slop

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.