Douwe Egberts roept tegenstrijdige gevoelens op

GFK heeft onderzoek gedaan naar merkimago's in 2008 in Foodmagazine. Hieruit blijkt dat Douwe Egberts het populairste A-merk onder consumenten is. Ondernemers daarentegen zijn niet zo enthousiast omdat de marges op de producten van DE niet erg denderend zijn. Merken als Verkade, Honig en Pickwick scoren bij beide partijen goed.

Er is ook een extra meting gedaan naar waar de consument zoal zijn boodschappen doet. Het blijkt dat 4 miljoen mensen hun boodschappen doen bij Aldi en Lidl, al gaan ze ook naar andere supermarkten. De rest van Nederland laat de discounters liefst links liggen.

Bron: Distrifood

 

Lees ook:Super de Boer meer geliefd dan discounters
Lees ook:Man doet graag boodschappen
Lees ook:Lidl nu ook in Zwitserland
Lees ook:Koopjesjager is duurder uit
Lees ook:Goedkoper gehakt bij Lidl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.