Keuze voor supermarkt afhankelijk van aanbiedingen

We kiezen onze supermarkt vooral op basis van de prijzen. Dat blijkt uit een onderzoek van de ING.
86% van de ondervraagden zei naar de supermarkt te gaan die de beste aanbiedingen heeft. En heb je de aanbiedingen in een folder of reclame hebt gezien, dan koop je die sneller. 1 op de 9 zoekt op internet naar aanbiedingen.

De meesten mensen hebben de keuze uit meerdere supermarkten in de buurt. 40% kiest zijn supermarkt vooral op prijs, 20% op kwaliteit van de producten, terwijl 18% locatie als hoofdreden noemt. Pas daarna komen assortiment en prettig winkelen. En we letten op prijsstijgingen, blijkt uit CBS cijfers.

bron: FoodHolland

Lees ook:We blijven op de kleintjes letten
Lees ook:Belgen gaan voor de locatie
Lees ook:Prijs op 1
Lees ook:Prijzen vergelijken in de supermarkt
Lees ook:Unilever moet inbinden

Eén reactie op “Keuze voor supermarkt afhankelijk van aanbiedingen

  1. Jeroen

    En natuurlijk waar de kratten bier bier het goedkoopste zijn!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.