Iglo liegt over producten

maar niet heus!

De chickensticks van Iglo zijn gekozen tot Liegebeest van 2012. Dat is de ‘prijs’ voor het meest misleidende product, uiting of reclame over dierenwelzijn.

Iglo krijgt de titel “vanwege de mooie woorden over duurzaamheid op een verpakking waar gewoon plofkip in zit”, aldus initiatiefnemer Wakker Dier. Ongeveer 3000 mensen hebben op de site van de organisatie hun stem uitgebracht.

Keurmerk duurzaam rundvlees
De 2e prijs ging naar het nieuwe Keurmerk Duurzaam Rundvlees. Ook vlees van dikbilkoeien krijgt volgens Wakker Dier dit stempel, maar die hebben door een genetische afwijking zulke enorme biefstukbillen dat natuurlijk bevallen vrijwel onmogelijk is.

Herman den Blijker
De bitterballen van Herman den Blijker krijgen de derde prijs. Die zouden “louter ingrediënten van topkwaliteit” bevatten, maar bestaan volgens Wakker Dier eigenlijk uit kip, kalf, varken en rund uit de vee-industrie. De organisatie meldt dat de consumentenservice van Den Blijker heeft laten weten dat die topkwaliteit slaat op de verse kruiden in de bal.

bron: de Stentor

Lees ook:Kiloknaller nieuw doelwit van Wakker Dier
Lees ook:C1000 niet wijs door te stunten met prijs
Lees ook:Jumbo zoekt publiciteit op tv
Lees ook:Verkiezing meest misleidende product
Lees ook:AH verkoopt ‘rood’ kalfsvlees

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.