Kiloknaller nieuw doelwit van Wakker Dier

Vlees is niet een van de goedkoopste producten in de supermarkt. In Nederland schijnt het eigenlijk nog wel mee te vallen met de prijs ervan. Toch zijn we dol op vleesaanbiedingen en dat blijft Wakker Dier een doorn in het oog.  wakker dier

 

Wakker Dier gaat daarom actievoeren tegen de kiloknaller, de wekelijkse stuntaanbieding met vlees. De stichting is een radiocampagne gestart met de slogan ‘Bij goedkoop vlees betalen dieren de prijs’.
Volgens een woordvoerder van Wakker Dier stunten supermarkten steeds vaker met vlees. ‘Dit jaar anderhalf keer zo vaak.’ Volgens Wakker Dier lijden de dieren onder die vleesstunts.

De agressieve campagnes van Wakker Dier behalen vaak resultaat omdat bedrijven geen negatieve publiciteit willen. Wakker Dier streedt al tegen kippenvlees, varkensvlees, paardenvlees en kalfsvlees. De spotjes zelf vind ik meestal niet zo fijn, maar als ze leiden tot resultaat, vind ik het prima.

Bron: Meat and Meal

Lees ook:Radiocampagne ‘EetGeenDierenDag’
Lees ook:C1000 niet wijs door te stunten met prijs
Lees ook:Wakker Dier verplicht om de tafel
Lees ook:Verkiezing meest misleidende product
Lees ook:Goedkoop vlees in supermarkt nekt verduurzaming

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.