C1000 niet wijs door te stunten met prijs

Dat is de tekst die Wakker Dier gebruikt om consumenten te laten inzien dat de stuntprijzen van C1000 niet reeel zijn. Zulke prijzen kunnen alleen gehanteerd worden als de dieren een rotleven hebben gehad en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Sinds woensdagochtend protesteert Wakker Dier met radiospots tegen de vleesstunts van C1000. Wakker Dier vindt het hanteren van spotprijzen voor vlees onethisch. Volgens de dierenrechtenorganisatie gaat het stunten met vleesprijzen ten koste van de leefomstandigheden van de dieren. Hoewel ik het hiermee eens ben kan het natuurlijk ook zo zijn dat C1000 geld erop toe legt om de prijzen zo laag te houden, maar dat betwijfel ik.

Wakker Dier vindt dat de overheid ook wel in mag grijpen om te voorkomen dat dit soort acties worden gehouden. Het is volgens hun niet meer dan platte reclame om de consument meer vlees te laten eten ten koste van dierenwelzijn. Volgens mij wilde de overheid het eten van vlees zowiezo al beperken, dus het lijkt me een goed plan.

Bron: Distrifood

Lees ook:Kiloknaller nieuw doelwit van Wakker Dier
Lees ook:Wakker Dier verplicht om de tafel
Lees ook:Radiocampagne ‘EetGeenDierenDag’
Lees ook:Verkiezing meest misleidende product
Lees ook:Laatste ronde vleesacties C1000

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.