Rekenmachine moet klanten overtuigen bij Jumbo

Om klanten te laten zien hoeveel Jumbo goedkoper is dan andere supermarkten, heeft de supermarkt op haar website een rekenmachine geplaatst. Albert Heijn wordt wederom als referentie gebruikt, net als C1000, Plus en Super de Boer.   

Op zich best grappig, als je bereid bent de moeite te nemen om je hele kassabon (die nog wel eens best lang wil zijn) in te voeren. Maar ja, hoe meer producten, hoe groter het verschil zal zijn. Uiteraard gebruikt Jumbo ook nu de namen van prijsvechters als Dirk van den Broek en Nettorama niet. Deze zijn er immers op gebrand ook goedkoper dan Jumbo te blijven en dat lukt ze aardig.

Wanneer klanten een bedrag invoeren, rekent de calculator uit wat klanten volgens Jumbo per week, maand en jaar zouden besparen, wanneer ze de boodschappen bij de formule uit Veghel zouden doen. Jumbo zet in kleine lettertjes wel een kanttekening bij deze methode. ‘Let op! De berekening is een indicatie. De daadwerkelijke berekening hangt af van uw huidige supermarkt en de samenstelling van uw boodschappenpakket.’

Bron: Elsevier Retail

Lees ook:Illegale Jumbo moet dicht
Lees ook:‘Laat je niet rollen in de bouwmarkt’
Lees ook:Albert Heijn reageert wel degelijk op Jumbo
Lees ook:Supermarkt én restaurant, de nieuwe Foodmarkt van Jumbo
Lees ook:Jumbo geeft prijsgarantie op vers

Eén reactie op “Rekenmachine moet klanten overtuigen bij Jumbo

  1. Mark

    Het is niet dat je elk product moet invoeren. Je moet het totaalbedrag invullen. Dan kan je zogenaamd zien hoeveel je bespaart.

    Dat betekent dat als je 5, 6 … 13 of 14 invult hij altijd aangeeft dat je 1 euro per week bespaart. En 2 euro vanaf 15 euro tot 24 enz. enz.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.