Mars gaat op de gezonde toer

Het was natuurlijk een kwestie van afwachten voordat het zoveelste 'ongezonde' product zich door de gezondheidshype liet beinvloeden. Tot nu toe stonden de producten van Mars, tenminste bij mij dan, voor een lekkere, ongezonde caloriebom voor de liefhebber. Moet kunnen op zijn tijd. Mars heeft echter een programma in het leven geroepen dat als doel heeft de chocoladeproducten een gezonder imago te geven, genaamd Chocolade in Balans.

De naam alleen al klinkt me vreemd in de oren. In ieder geval heeft dit programma een aantal aanpassingen tot gevolg gehad. Zo zijn de multipacks met 20% verkleind en wordt de hoeveelheid energie in minirepen van Milky Way, Snickers, Mars en Twix verlaagd.

Maar er zijn meer veranderingen. Zo worden alle kunstmatige kleur-, en smaakstoffen en conserveermiddelen verwijderd uit Twix, Balisto, Mars en Snickers voor het einde van 2009. De hoeveelheid schadelijke transvetten is inmiddels al met 97% teruggebracht.  

Tenslotte wil Mars óók nog nieuwe producten ontiwikkelen met een gezonder imago, zoals Baliso Fruit gemaakt van echt fruit. Er staat dus genoeg op stabel bij Mars. Ik hoop alleen niet dat het ten koste zal gaan van de smaak van de producten. Anders kan ik net zo goed een stuk fruit nemen.

Bron: Distrifood

Lees ook:Aanbiedingen 19 – 24 mei 2008
Lees ook:Mars betaalt voor advies Kamerleden
Lees ook:Kleur brood zegt niets
Lees ook:Mars gaat smoothies bereiden
Lees ook:Aanbiedingen 7 – 12 januari 2008

Eén reactie op “Mars gaat op de gezonde toer

  1. jeroen

    Slimme marketing truc!
    Gezonder imago aanmeten en zo verkoop stimuleren. Daarnaast de verpakking verkleinen waardoor er minder energhie in zit, dus om ff die snelle oppepper te krijgen moet je voortaan twee repen nemen, dus twee keer de prijs betalen. Ook een kwestie van verkoopstimulans.

    Slimme jongens daar bij Mars!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.