Diepvries op de kaart

Fabrikanten van diepvriesproducten willen consumenten bewuster laten worden van de mogelijkheden van dergelijke producten. Supermarkten Albert Heijn, Super de Boer en C1000 hebben hun medewerking aan deze actie toegezegd.

Consumenten lijken nog altijd te denken dat vis en groenten uit de diepvries minder vitamines en voedingswaarden bevatten dan versproducten. Iglo zet echter juist vraagtekens bij de versheid, en dus de voedingswaarde, van de zogenaamde versproducten in de winkel. Het is vaak onmogelijk te achterhalen hoe vers de vis en groenten zijn die verkocht worden, terwijl diepvriesproducten zo snel mogelijk verwerkt en bevroren worden. Hierdoor zouden ze juist een betere keus dan sommige versproducten. Qua voedingswaarde kan ik me er wel wat bij voorstellen, maar de smaak van een vis van de visboer is toch heel anders dan de smaak van een vis uit de diepvries. Dat lijkt me toch ook een relevant aspect om rekening mee te houden voor de gemiddelde consument.

In ieder geval willen de fabrikanten in een nieuw opgericht 'VriesVers Platform' het diepvriesassortiment beter onder de aandacht brengen. Dit kan door bijvoorbeeld acties in de winkel en tv-campagnes. Ze willen ook graag samenwerken met supermarkten en andere relevante partijen om hun producten aan de man te brengen.

Bron: Distrifood

Lees ook:Diepvries moet uit de diepvries
Lees ook:AH aardappelkroketjes uit de markt
Lees ook:Belg snapt niets van gezonde voeding
Lees ook:Ontploffende aardappel teruggeroepen
Lees ook:50% van de omzet door huismerk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.