Diepvries moet uit de diepvries

De verkoop diepvriesproducten staat al jaren onder druk. Ook dit jaar zijn is de omzet van de categorie weer gedaald. Persoonlijk ben ik ook meer van de verse producten. Alleen ijs mag moet bij mij uit de diepvries komen, uiteraard.

 

Het nieuwe VriesVers Platform bereidt darom momenteel een campagne voor die de diepvriesafdeling in supermarkten moet promoten. Met ‘Vrijdag Vries Vers Dag’ wordt benadrukt dat levensmiddelen uit de diepvries niet onder doen voor versproducten. Ik neem aan dat het Platform ons daarmee op vrijdag aan de diepvriesproducten wil krijgen. Niet echt een logisch plan.

Wanneer deze campagne zou moeten plaatsvinden is nog niet bekend.  Gedacht wordt aan een printcampagne en een actie op Radio 538 waarbij luisteraars kans maken op een diepvries.

Ondanks de dalende omzet van diepvriesproducten, zijn er wel degelijk producten die het wel goed doen. Diepvriesmaaltijden doen het namelijk, zoals ik al zou verwachten, prima. Er zit dus zeker nog wel potentie in het diepvriessegment.

Bron: Distrifood

 

 

Lees ook:Diepvries op de kaart
Lees ook:C1000 bezig met nieuwe campagne
Lees ook:‘Van vis krijg je nooit genoeg’
Lees ook:AH aardappelkroketjes uit de markt
Lees ook:Barmhartigheid met kerst

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.