Categorie: "Supermarktonderzoek"

Kerstrapport: Jumbo is de beste

Het Kerstrapport ligt weer op de mat en wat blijkt? We vinden Jumbo
de allerbeste supermarkt van Nederland. Jumbo krijgt dit stempel al
voor de 10e keer, en verdiende dit jaar het cijfer 7,66. Jumbo is
namelijk volgens ons in zowel service als prijs erg goed. Aldi vinden
we het slechtst, deze supermarkt gaven we een 6,81.

Heerlijk, die bestrijdingsmiddelen

Illusies kunnen groot zijn, in dit land. Jij dacht dat een appel eten gezond was, maar nee! Je hebt het volledig bij het verkeerde eind. Ons fruit staat helemaal stijf van resten van bestrijdingsmiddelen, en dat is niet bepaald healthy.

Campina aan de top

Je zou het misschien eerder bij bejaarden verwachten, maar het is
echt bewezen: het merk Knorr is bij de AH het meest geliefd bij… de
jonge kindloze bevolking onder de 35 jaar! Leuk voor Knorr, maar toch
is Campina het meest verkochte A-merk in Nederland
.

Lidl, Aldi en Super de Boer willen aandacht

Lees jij ook altijd alleen maar de advertenties van de supermarkten in de krant? Heel logisch, het is dan ook het belangrijkste. Ja er staat natuurlijk ook nieuws in een krant, maar dat doet er eigenlijk niet toe.

Lidl, Aldi en Laurus (van Super de Boer) adverteren als een gek in de
dagbladen. Lidl staan aan top met een bestedingsbedrag van 22 miljoen.
Laurus was met 10 miljoen ook aardig wat kwijt aan de advertenties, en
had blijkbaar wat schade in te halen. Het supermarktbedrijf adverteerde
namelijk zes keer zoveel als in 2006. Het blijkt allemaal uit onderzoek
van
Cebuco.

Een geschenk uit de prijzenhemel

Hoogste tijd om te stoppen met klagen. Het Algemeen Dagblad heeft namelijk wat supermarktprijzen vergeleken en guess
what: er zijn de afgelopen tijd honderden producten goedkoper geworden!
Eindelijk wat licht in de tunnel na al die droevige prijs-stijgberichten.

De grote foto-test

Vraag jij je ook weleens af bij welke supermarkt de fotoservice het goedkoopst is en welke service ze precies geven? Ik wel. Dus ik heb eens even wat prijsvergelijk en onderzoek gedaan. De kwaliteit staat hier los van, dus wees voorbereid: een goedkope foto is nog geen goeie foto en vica versa.

Je mobiel als pinpas bij C1000

Het gaat de hedendaagse bejaarde misschien wat de pet te boven, maar voor wie er heil in ziet: bij C1000 in Molenaarsgraaf (Zuid-Holland) kun je de boodschappen betalen met je mobiel. Het is nog wel een proef, dus juich niet te vroeg. Het initiatief komt van RFID Platform Nederland, Schuitema, Rabobank en KPN, die graag willen testen of de klant het handig vindt om op deze mobiele manier de etenswaren af te rekenen. In augustus begon de proef en in februari zal het feest voorlopig voorbij zijn.

Uitzending Kassa

Zaterdag ook gezellig
gekeken naar Kassa? Het was maar een kort item. Er bleek vooral uit dat
vrijwel alle geteste producten duurder zijn geworden vergeleken met 2005.
Behalve ketchup, die was goedkoper geworden. Er zijn acht producten getest door
Kassa dus het geeft niet helemaal een reeël beeld.

Prijsvergelijk in Kassa vanavond

Ben je de afgelopen tijd
een beetje bang geworden van alle prijsontwikkelingen in de supermarkt? Wil jij
er nu echt het fijne van weten? Dan moet je vanavond maar eens gaan kijken naar
Kassa. Want dit programma komt in deze aflevering met
een prijsvergelijk van supermarkten.

 

Belgen gaan voor de locatie

Wij zijn natuurlijk Nederlanders, maar soms kan het best leuk zijn eens bij de buren te kijken. De Belgen bijvoorbeeld. Zij vinden namelijk de locatie van een supermarkt het belangrijkst wanneer ze er eentje kiezen. Dit blijkt uit een onderzoek dat in maart dit jaar werd gehouden door het Belgische OIVO (Onderzoeks- en Informatiecentrum van de VerbruikersOrganisaties).