Supermarkten strijden om klantvriendelijkheid

Er worden ontzettend veel onderzoeken gedaan naar wat consumenten zoal van bedrijven vinden. Ditmaal gaat het over het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland waarvan de uitslag op 30 september bekend gemaakt wordt.  

Er zijn 10 genomineerden: Albert Heijn, Jumbo, Plus, C1000, ANWB, Bol.com, Hema, Ikea, Rabobank en Wehkamp.nl. Deze zijn door 3000 consumenten gekozen. Uiteindelijk bepaalt een jury van 10 consumenten de meest klantvriendelijke zaak. Om te bepalen welk bedrijf het klantvriendelijkste is, zal gelet worden op 3 verschillende criteria: een winkelbezoek, een vraag aan de klantenservice en beoordeling van de marketing-uitingen.

De invulling van het woord klantvriendelijkheid is trouwens niet wat ik dacht dat het was. Het zou niet om het persoonlijke contact gaan, maar om het vermogen een klant zo snel en efficient mogelijk te helpen. Als einddoel is dit laatste zeker het belangrijkst. Maar een bedrijf scoort bij mij toch altijd net wat beter als ik geholpen wordt door iemand die er een persoonlijk tintje aangeeft, ongeacht of dit nou gemeend is of niet. Zolang het maar oprecht overkomt.

Bron: Distrifood

Lees ook:Supermarkten en de Quote 500
Lees ook:Hoe rijk zijn de Aldi-broers?
Lees ook:Opmars Aldi in UK gaat niet snel genoeg
Lees ook:EMTÉ volgens onderzoek klantvriendelijkste supermarkt
Lees ook:C1000 test leeftijd-op-afstand

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.