AH pakt het slim aan

We worden allemaal geconfronteerd met de stijgende voedselprijzen als we boodschappen gaan doen. Ik heb verschillende producten binnen een paar weken bijna van prijs zien verdubbelen. Behoorlijk frustrerend als je er als consument niks aan kan doen. Wij hebben echter niet als enige last van de hoge prijzen.

Kleine ondernemers dreigen ook de dupe te worden omdat ze de hogere inkoopprijzen niet durven door te berekenen aan de consumenten. Reden? Albert Heijn doet dit ook maar in beperkte mate. Om de concurrentie aan te kunnen blijven gaan kunnen ze hun prijzen dus niet (teveel) verhogen. Slim van AH, want dit bedrijf kan natuurlijk prima wat minder winst verdragen.

Vorig jaar haalden de kleine ondernemers nog 3% van hun omzet als winst. Dit jaar is dat nog maar 1 of 1,5%. Hierdoor komt mogelijk 15% van de kleine ondernemers in de problemen. Dit zijn ongeveer 360 winkeliers.

Lees ook:Topman Ahold: Fellere concurrentiestrijd
Lees ook:SdB wil ombouwlijst C1000 voor kerst
Lees ook:AH XL het sterkst in vers
Lees ook:AH gaat voor de koffie-oorlog
Lees ook:Multisuper breidt verder uit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.