Dick Boer: AH nooit meer kaal

Dick Boer is er klaar mee: hij draagt per 1 januari de directe verantwoordelijkheid over Albert Heijn over aan Sander van der Laan. In een ‘afscheidsinterview’ met Radio 1 praat de topman over het verleden en de toekomst van de supermarkt. HOOFDDORP-AH-SUPERMARKT

Zo vertelt hij dat de introductie van de nieuwe Albert Heijn-formule in 2006, waarbij het bedrijf voor een sobere uitstraling en indeling, de fout is waar hij het meest van heeft geleerd. ‘Albert Heijn is keuze, service en kwaliteit. We hebben van Heemskerk veel geleerd, ook hoe het dus niet moet.’

Volgens Boer is Albert Heijn in tien jaar tijd dichter bij de klant komen te staan. In de afgelopen jaren zijn er veel lessen geleerd. Hij gaat in het interview ook in op de expansie van concurrent Jumbo. ‘Waarom zou ik daarvan moeten balen? (…) Ik denk dat Albert Heijn de concurrentie een paar stappen voor is. Wij binden onze klanten niet alleen met de prijs, maar ook met service en kwaliteit. Dat is niet iets wat je makkelijk kunt kopiëren. Dat lijkt me een mooie slotzin.

Lees ook:‘Prijsverschil Jumbo wordt kleiner’
Lees ook:Jumbo pest AH
Lees ook:Jumbo aan de top
Lees ook:Kerstrapport: Jumbo is de beste
Lees ook:Jumbo praat exclusief over overname

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.