PC-keten neemt wraak op supers

Ik moest even schakelen bij het woord ‘pc-keten’ omdat ik dat niet meteen met supermarkten associeer. Het bericht riep bij mij wel een glimlach op: net goed.

Supermarkten die stunten met producten leveren niet altijd marges in. Wij consumenten hebben geen zicht op de partij die moet inleveren, maar de producent is regelmatig het slachtoffer. Daarom vond de keten van computerwinkels Norrod het tijd voor een wraakactie. Ter compensatie voor de verkoop van goedkope computers bij supermarkten gaat het bedrijf anderhalve literflessen Coca-Cola verkopen voor 0,69 euro.

Dat is minder dan de helft van de prijs bij Albert Heijn. ‘Het begrip branchevervaging is sterk vertegenwoordigd in de computermarkt. Veel supermarkten, bouwmarkten en speelgoedwinkels verkopen computers en aanverwante artikelen. Dat is opvallend, aangezien het een product betreft waarbij een goed advies van belang is en dat kun je niet krijgen in een bouwmarkt of supermarkt’, zegt directeur Hooft van de computerketen in een toelichting. Hij verwacht dat de flessen snel uitverkocht zijn. Een goed signaal, al zal het weinig zoden aan de dijk zetten om supermarkten wat dat betreft te laten veranderen.

Bron: Distrifood

Lees ook:Opvolger Euroweken bekend
Lees ook:Kerstfolder AH loopt week langer door
Lees ook:Supermarkt weet niet wat vrouwen willen
Lees ook:Keukenmini’s: het keukentje
Lees ook:‘Chocoladeletters AH, Aldi en Lidl fout’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.