McDonald’s maakt koe van een fout

In tijden van crisis wil je als fastfoodrestaurant jezelf nog steeds profileren en promoten. Een reclamecampagne is dan dé manier om klanten te trekken, mits je het goed aanpakt.   

McDonalds gebruikte voor een nieuwe campagne in verschillende landen een foto van dezelfde koe. De fastfoodketen had er alleen niet bij stil gestaan dat op de enorme affiche het oormerk van de koe goed te lezen is. En daarop staat AT, de afkorting voor Oostenrijk.

Dat is natuurlijk al niet slim, maar de slogan die gebruikt wordt maakt het nog iets dommer. McDonalds maakt namelijk reclame voor “producten van 100 procent rundvlees uit Zwitserland”.

Bron: NOS.nl

Lees ook:McDonalds stoot Van der Valk van troon
Lees ook:Lidl nu ook in Zwitserland
Lees ook:McDonalds verovert Louvre
Lees ook:Dekamarkt meest ongezonde supermarkt
Lees ook:Hoe werkt de nieuwe bonuskaart van AH?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.