Met zijn allen naar de Spar

De buurtwinkel wordt steeds populairder. Persoonlijk heb ik er een hekel aan: het product wat je zoekt is er meestal niet en als je het al kunt vinden dan is het duurder dan in de gemiddelde Albert Heijn.

De reden dat steeds meer mensen naar de buurtwinkel gaan is de sociale controle, vindt twee derde van de consumenten. Vier op de vijf mensen vinden bovendien dat de winkel de buurt gezelliger maakt. Dit blijkt uit onderzoek onder 583 consumenten door RuigrokNetpanel, in opdracht van het trendblad Second Sight. Drie op de tien deelnemers gaf aan vaker een buurtwinkel te bezoeken dan vijf jaar geleden.

De klanten hebben een aantal tips voor de kleine zelfstandige winkeliers. Deze kunnen door het aanbod van meer bijzondere en betere producten een nog betere service, leuke activiteiten zoals een kookcursus, originele reclame en natuurlijk lagere prijzen nog meer mensen aan zich binden. Voor 72 procent geldt dat ze willen omrijden voor ‘een exclusief assortiment’. Hartstikke leuk, maar met dat ene botertje zal de omzet niet dusdanig stijgen dat de eigenaar ervan kan leven zou ik dan zeggen.

Bron: Elsevier Retail

Lees ook:Prijzen vergelijken in de supermarkt
Lees ook:Online shoppen bij Jamin
Lees ook:Jumbo mag toch open blijven
Lees ook:Steeds meer brood bij de super
Lees ook:Nieuwe voedselcrisis in aantocht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.