Super de Boer test grotere aanbiedingen

Grotere aanbiedingen is niet het goede woord; het zou gaan om minder aanbiedingen die de consument meer geld moeten opleveren. Meer korting dus. Het bedrijf is kennelijk naarstig op zoek naar mogelijkheden om de winst wat op te krikken, nu het financieel allemaal een stuk minder gaat.

De supermarktorganisatie heeft tien winkels aangewezen voor de test die vanaf begin maart (week 10) van start gaat en circa drie maanden gaat duren. De meeste van deze zaken zijn filialen van Super de Boer.

 

Waarschijnlijk gaat het aantal folderaanbiedingen in de testwinkels omlaag van de gebruikelijke 60 naar 15. Deze actieproducten zijn dusdanig scherp geprijsd dat  SdB rekent op een toeloop van ‘nieuwe’ klanten. SdB hoopt die consumenten vervolgens met een ruim aanbod instore-aanbiedingen nog eens extra te verleiden.

 

Met de proef wil SdB zijn prijsprofiel aanscherpen. Dat is nodig omdat de formule in alle prijsonderzoeken steevast als één van de duurste supermarkten in Nederland uit de bus komt. De Toeterweken waren ook al geen succes, dus ik ben benieuwd wat deze proef gaat opleveren voor het bedrijf.

 

Bron: Distrifood

Lees ook:Omrijden voor de aardbeien
Lees ook:Aanbiedingen missen doel
Lees ook:AH gaat XL anders aanpakken
Lees ook:Gulden verdwijnt langzaam uit ons hoofd
Lees ook:We blijven op de kleintjes letten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.