Markt voor senioren nog nauwelijks ondekt

De vergrijzing neemt toe. Steeds meer mensen worden ouder, met allerlei gevolgen van dien. Deze mensen consumeren ook heel anders dan de jongere generatie, zo zijn ze minder mobiel en kiezen ze voor andere producten.

Supermarkten hebben dit nog veel te weinig ontdekt en lopen nu nog een hoop inkomsten mis. Kennelijk zijn er in landen als Japan en Oostenrijk als speciale supermarktketens voor ouderen.

Relevante aanpassingen voor ouderen zijn bredere gangpaden, grotere prijskaartjes en het verbeteren van de service. Dat is volgens mij ook een van de redenen dat Albert Heijn het in ons land zo goed (blijft) doen. Deze supermarkt biedt vaak toch net iets meer dan een gemiddelde Aldi of Dirk, waar je al snel omver gelopen wordt door haastige consumenten in de te smalle gangpaden.

Bron: Distrifood

Lees ook:Senioren-supermarkt door oudere niet gewenst
Lees ook:Jumbo aan de top
Lees ook:Pinnen voor veel ouderen een groot probleem
Lees ook:Nieuwe Jumbo’s gericht op onderwijs
Lees ook:Betaal vrijwillig iets meer voor je vlees in de supermarkt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.