Minder omzet voor supermarkten

Dit jaar verwacht het ING Economisch Bureau een kleine omzetgroei voor de supermarkten van 2,0 procent. Voor 2013 is de bank met een groeiverwachting van 1,8 procent nog pessimistischer.

De crisis mist haar uitwerking niet. We kopen met z’n allen minder. Toch zijn er ook zaken die het beter doen; die spelen goed in op ons krappere budget.

Foodretail –(supermarkten) probeert in de vijver te vissen van Foodservice  (bv. broodjeszaken) waar je een broodje kunt bestellen. Meer en meer ontstaat er een markt waarin supermarkten, speciaalzaken, horeca, catering en gemak strijden om de gunst van de consument.

Bron: Agf

Lees ook:In januari extra scherpe aanbiedingen
Lees ook:Promotieacties lokken klanten super in
Lees ook:Snackbar verliest van supermarkt op zondag
Lees ook:Nieuw bij Jumbo: fototaarten
Lees ook:Online groente en fruit bestellen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.