De supermarktomzet is in januari 2009 (week 1-5) met 6 procent gestegen in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. De supermarkten doen het dus nog steeds onverminderd goed.
De omzetgroei in januari 2009 is met name gerealiseerd in de eerste twee weken van januari 2009. Week 1 liet een omzetgroei zien van 12 procent, mede doordat ‘oud en nieuw’ gunstig viel. In week 2 profiteerden de supermarkten in het weekend van het schaatsgebeuren. Consumenten kozen in dat weekend voor one-stop shopping in de supermarkt (8,2 procent omzetgroei) ten koste van de speciaalzaken. In de weken 3-5 lag de omzetgroei beduidend lager (3,4 procent).
Lees ook:Albert Heijn heeft geen Smurfen meer
Lees ook:Gratis boodschappen populairder dan ooit
Lees ook:Omzetgroei supermarkten minder dan 1%
Lees ook:AH verbaast over Hamsteractie
Lees ook:Voetbalactie beter dan Wuppies