Van winkel naar winkel met het boodschappenlijstje

Wij veeleisende consumenten nemen allang niet meer genoegen met het assortiment van één luttele supermarkt.

Nee, 81 procent van ons splitst de boodschappenlijst in tweeën of
drieën en reist dan moeiteloos af van de ene naar de andere super.

Ja want het brood is net weer ietsje lekkerder bij de Plus, en de melk weer iets beter en goedkoper bij AH, maar de bloemkool is in de aanbieding bij Deka. Zo gaat dat.

Een enquete onder 25000 Nederlanders, gehouden door Acxiom heeft het allemaal uitgewezen. 34 procent van de ondervraagden zegt naar vier of nog meer supermarkten te gaan, 27 procent neemt genoegen met drie supermarkten en 30 procent bezoekt twee winkels.

Toch bestaan er wel mensen die tevreden zijn met één supermarkt. Van de overgebleven 9 procent boodschapdoeners doen de meesten trouwe bezoekjes aan AH of C1000. Maar dat is vooral te danken aan het feit dat deze ketens de meeste filialen hebben. Ook buurtsupers als Meermarkt en Spar vallen in de smaak. De Aldi wordt door heel veel huishoudens voor het één of ander geraadpleegd.

Bron: Food Holland 

 

Lees ook:Ahold gaat lekker
Lees ook:Keuze voor supermarkt afhankelijk van aanbiedingen
Lees ook:Zondag is supermarktdag
Lees ook:Naar de dokter bij de super
Lees ook:Trouwe klanten leveren niks op

3 reacties op “Van winkel naar winkel met het boodschappenlijstje

  1. Pieter

    “De loyaalste klanten zijn te vinden onder de hoogopgeleide, alleenstaande ouderen met een bovenmodaal inkomen. De shophoppers zijn te vinden onder de huishoudens bestaande uit vijf tot zes personen met een benedenmodaal inkomen.”

    Zouden die 81% shophoppers niet gewoon de aanbiedingen aflopen, omdat ze op de centjes moeten letten?

      /   Beantwoorden  / 
  2. Female81

    De benzinekosten, vanwege het rijden tussen de verschillende winkels, worden gemakshalve maar even vergeten door veel mensen.

    (Mits je alles te voet of op de fiets doet, natuurlijk.)

    Als ik zelf iets bij een andere supermarkt haal, is het overigens vooral omdat het uberhaupt niet (meer) te krijgen is bij mijn vaste supermarkt. Ik wil bijvoorbeeld nog weleens een voorraadje Quaker Cruesli Multifruit-pakken inslaan als ik bij een Albert Heijn in de buurt ben (‘mijn’ Jumbo heeft ze uit het assortiment gehaald).

      /   Beantwoorden  / 
  3. Acxiom

    Beste lezer,
    Helaas is er in deze publicatie een nul weggevallen waardoor het lijkt of 25.000 mensen aan het onderzoek hebben meegewerkt. Het onderzoek is echter uitgevoerd onder 250.000 huishoudens.
    Met vriendelijke groet,
    Acxiom

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.