Carrefour ontdekt de vrouw

Carrefour gaat zich richten op vrouwen. Kennelijk was de keten nog niet goed ingesteld op deze doelgroep, hoewel het nog altijd de vrouw is die de boodschappen doet.

Natuurlijk zijn we hartstikke geemancipeerd, maar boodschappen en mannen? Dat gaat vaak niet echt samen. Natuurlijk mag ik ‘de man’ niet op een hoop gooien, maar het gros van de mannen met een relatie haalt volgens mij keurig de producten die de vrouw op een lijstje heeft geschreven. Ik zie de meerderheid nog geen nieuwe producten meenemen of worstelen met de vraag: wat eten we vandaag?

Het is dan ook logisch dat supermarkten zich toeleggen op de vrouw die de boodschappen doet of in ieder geval bepaalt. Carrefour wil zich hier meer op toeleggen. De moderne consument is volgens Carrefour nog altijd een ‘zij’, die voor het hele gezin de beslissingen maakt. ‘Ze kan voor zichzelf, haar partner en haar kinderen keuzes maken.’ Een woordvoerder van het bedrijf verwacht niet dat er negatieve reacties op de campagne komen. Mannen zijn namelijk net zo goed welkom.

Bron: Distrifood

Lees ook:Hitlerwijn uit de schappen
Lees ook:Mannenavond in de supermarkt
Lees ook:Man doet graag boodschappen
Lees ook:Vrouw brengt oudejaarsnacht door in supermarkt
Lees ook:Vrouw vastgelijmd aan wc-bril in supermarkt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.