Ik kies bewust bereikt mijlpaal

Ik denk dat iedereen het wel eens gezien heeft: het Ik Kies Bewust-logo. Het is ook steeds moeilijker om over het hoofd te zien: het aantal producten dat is voorzien van hetlogo gaat namelijk al richting de drieduizend.

Volgens voorzitter Clémence Ross kent driekwart van de Nederlanders het logo inmiddels en zegt de helft van de mensen regelmatig producten met het keurmerk erop te kopen. Dat is een behoorlijk groot aantal. Ik vraag me wel af hoe het nou zit het met Gezonde Keuze Klavertje van Albert Heijn. Ik heb nog niet gehoord of dat nou wel of niet gaat ‘fuseren’ met het Ik Kies Bewust-logo namelijk.

 De komende tijd wil de stichting consumenten duidelijker maken waarom producten met het logo erop gezonder zouden zijn dan andere vergelijkbare producten. Op de Ik Kies Bewust-producten komen dan ook nieuwe prints met nog meer informatie. Ook komen er nieuwe publiciteitscampagnes. Op dat laatste zit ik niet echt te wachten, maar kennelijk is het nodig om ons wederom op de zin van het logo te attenderen.
 

Lees ook:Klavertje en Kies Bewust gaan later samen
Lees ook:Ik kies bewust ook in VS
Lees ook:Variatie met logo’s
Lees ook:Gezonde Keuze Klavertje misschien weg
Lees ook:Aldi wint ruzie over bio-logo Europese Unie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.