Heineken wil in de sterke drank

Bier is al jaren niet een verkoopcanon in de supermarkten. De verkoop van het bekende drankje is al jaren aan het dalen en vormt dan ook een bron van stress voor bekende bierproducenten. Deze zijn al lang bezig om de verkoop van op te krikken.

Topman Philip de Ridder van Heineken Nederland voert met zijn directie gesprekken over het lanceren van een eigen merk sterke drank. De brouwer heeft met het water van Sourcy al het grootste drankmerk in de horeca in handen, verkoopt onder de naam Bazar sinds kort ook koffie en thee en probeert met Jilzz vrouwen te verleiden. Nu dus mogelijk een eigen merk sterke drank.

Het gaat dan waarschijnlijk om wodka, gin of whisky onder het eigen merk. Naast de dalende verkoop is ook het rookverbod een reden om op zoek te gaan naar andere bronnen van inkomsten. Wanneer de producten verkocht zullen worden is nog niet bekend.

Bron: Distrifood

Lees ook:Douwe Egberts verliest van Max Havelaar
Lees ook:Bruce Willis redt drankenfabrikant
Lees ook:Nieuwtje voor je espresso-apparaat: rooibos-espresso
Lees ook:Nederlanders kunnen niet zonder koffie
Lees ook:Eigen koffiemerk voor Dekamarkt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.