Dierenbescherming wil een ‘Beter Leven’

Na de ongevraagde adviezen met het logo 'Een bewuste keuze' op onze gezonde koekjes, gaat er wellicht in de supermarkten ook het stempel 'Beter Leven' komen op eerlijke gehaktballen. De Dierenbescherming wil namelijk graag aandacht voor goed geleefd vlees.

Met het label 'Beter Leven' wil de dierenbescherming door middel van een rang in sterren van een tot vier, per product bepalen in hoeverre het vleesje een goed leven heeft gehad. De Dierenbescherming hoopt op zoveel mogelijk producenten die hun vlees wel willen laten keuren op deze manier.

Volgens marktonderzoek van onderzoeksbureau Blauw Research is 47 procent van de supermarkklanten geinteresseerd in een 'Beter Leven'. Ook het Voedingscentrum is blij met dit nieuwe vleesinitiatief.

De Dierenbescherming heeft het afgelopen jaar al geexperimenteerd met het sticker 'Volwaard' op eerlijke kip, en dit bleek een commercieel succes te zijn, dat de omzet van biologische kip niet in de weg zit. De productie groeide van 500.000 naar 1 miljoen dieren per jaar. Volgens de Dierenbescherming zijn ook steeds meer supermarkten geinteresseerd in vlees waar de boer lief voor was.

Na de initiatieven voor vis en kip is dit de derde actie op rij waarbij voor dieren wordt opgekomen in ons eetgedrag. Is dit het jaar voor de dieren? Of is Marianne Thiemes Partij voor de Dieren soms invloedrijker dan we dachten? Nog even en we durven alleen nog maar planten aan te raken…

Zie:
http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?gid=13&pid=1&sid=1&id=1782

Lees ook:AH verkoopt ‘rood’ kalfsvlees
Lees ook:Plofkip uit supermarkt Deen
Lees ook:Zondagsomzet levert steeds meer op
Lees ook:Biologisch vlees in C1000
Lees ook:We kiezen steeds vaker voor biologisch en duurzaam

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.