Supermarkt kan scoren door mix food en beauty

Wat is de trend in de supermarkt? Je kunt scoren als je een link legt tussen voeding, schoonheid en gezondheid. Avocado is heel goed voor je huid. Maar een twix?

Het bedrijf Sanford C Bernstein schrijft dit in een recent rapport over de voedingsindustrie. De belangrijkste groeimarkt in de toekomst is de combinatie van food, farma en beauty. Dus voeding die je schoonheid of gezondheid vergroot. Dat wordt dus goed opletten de komende jaren, want we zijn goedgeloviger dan we denken. Ontbijtkoek bijvoorbeeld, bestaat toch voornamelijk uit suiker. Maar wij denken dat het gezond is.

Het bedrijf investeert wereldwijd in voedingsbedrijven. De voedingsindustrie groeide met 4,9% in de periode 2006-2010. Voorspeld wordt dat in de periode 2011-2015 de groei 4,8% zal zijn.

Bron: Food Holland

Lees ook:Food Inc: documentaire legt dubieuze praktijken voedingsindustrie bloot
Lees ook:Koek happen populairder dan ooit
Lees ook:Ondanks crisis groeit omzet supermarkt
Lees ook:Unilever trekt zich niks aan van de crisis
Lees ook:AH start met Gezonde Weken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.